Olguța Vasilescu, despre Drumul Expres Craiova – Pitești: I se spune drum expres, dar este autostradă
Un întreg alai de politicieni, în frunte cu prim-ministrul Nicolae Ciucă, s-a deplasat joi, 21 iulie, pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești pentru a „verifica” stadiul lucrărilor. De fapt, scopul vizitei a fost legat de viitoarea inaugurare a încă 21,3 kilometri din tronsonul 2, programată să aibă loc în următoarele săptămâni.
Printre cei prezenți s-a numărat și primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, care a alintat drumul expres cu titulatura de „autostradă”.
„Urmărim cu îngrijorare ce se întâmplă pe tronsonul 1. Sperăm ca la sfârșitul anului viitor să inaugurăm cu totul această autostradă. I se spune drum expres, dar are regim de autostradă”, a declarat Olguța Vasilescu.
Diferențe între autostradă și drum expres
Autostrada are un profil de minim 26 metri lățime, fiind despărțită în patru benzi, două pe fiecare sens, cu o lățime de 3,75 metri fiecare, și patru benzi de ghidare de 0,5 metri fiecare. Are două benzi de urgență, în lățime 2,5 metri fiecare și două acostamente de 0,5 metri. Spațiul median are 3 metri. Vitezele pentru autostrăzi sunt de 140 km/h pentru regiunea de șes, 120 km/h pentru deal și 100 km/h pentru munte.
Drumul expres este ceva mai îngust decât autostrada, având un profil transversal de 22 metri. Are patru benzi de circulație, două pe sens, în lungime de 3,5 metri fiecare, patru benzi de încadrare, în lungime de 0,5 metri fiecare și două acostamente de 1,5 metri din piatra sparta sau pământ vegetal. Spațiul median, la fel ca la autostradă, are 3 metri. Vitezele de proiectare minime pe drumurile expres sunt de 120 km/h pentru regiunea de șes, 100 km/h pentru deal și 80 km/h pentru munte.
Drumul Expres – Craiova Pitești
Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km, fiind împărțit în patru tronsoane.
În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi au înregistrat un avans al lucrărilor de 51%. Nu va fi gata în acest an, existând șanse mari de reziliere.
Pe tronsoanele 3 Valea Mare – Colonești, unde lucrează UMB, avansul lucrărilor a ajuns la 28%. Termenul de finalizare este în cursul anului 2023.
Rămas ultimul după mai multe răsturnări de situație în instanțele de judecată, tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești se află în stadiu incipient. Firma patronată de Dorinel Umbrărescu promite să se mobilizeze puternic, însă termenul contractual este în cursul anului 2024.
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/olguta-vasilescu-despre-drumul-expres-craiova-pitesti-i-se-spune-drum-expres-dar-este-autostrada/ […]