Autostrada A0 Nord: Pro Infrastructură acuză probleme birocratice / UMB a început producția de grinzi – VIDEO
Problemele birocratice blochează startul lucrărilor la lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km) al autostrăzii A0 Centura București Nord, acuză reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Momentan, arată reprezentanții ONG-ului, nu s-au finalizat procedurile mediu pentru obținerea acordului de mediu, în contextul în care sunt probleme în justiție cu hotărârea de guvern necesară exproprierilor.
În pofida acestei situații, antreprenorul general, firma românească UMB, a început producția de grinzi, în paralel efectuând și depozite de materiale.
Decembrie 2023 – termen optimist pentru primii kilometri
Potrivit reprezentanților asociației, dacă vor fi rezolvate rapid toate aceste blocaje, pe porțiunea între DN1 și Autostrada A3 s-ar putea circula anul viitor.
„Dacă autoritățile își vor face treaba la timp și dacă oficialii CNAIR vor face demersurile contractuale, iar constructorul va fi de acord să-și concentreze eforturile în acest sens, la finalul lui 2023 ar fi posibilă o deschidere parțială, între DN1 și Autostrada A3, mai ales că segmentul A3-DN2 nu poate fi folosit fără nodul A0-DN2, parte din A0 Nord lotul 3, aflat în faza contestațiilor”, au explicat reprezentanții ONG-ului.
Contractul pe cei 19 km dintre DN1 (Corbeanca) și DN2 (Afumați) aferenți lotului 2 din A0 Nord a fost semnat în 17 mai 2021 pentru suma de aproape 832 milioane lei fără TVA. Înțelegerea prevede 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16 august 2021.
Autostrada A0 Centura București
Noul inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea 100,7 km și este împărțit în două secțiuni, nord și sud.
Secțiunea de Sud
Lotul 1 Glina – Vidra
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Lungime: 16,93 km
Valoare contract: 830,6 milioane lei fără TVA
Data semnării: 26 august 2019
Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție
Garanție 5 ani
Stadiu: 34,2%
Lotul 2 Vidra – Bragadiru
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Lungime: 16,3 km
Valoare contract: 750,8 milioane lei fără TVA
Data semnării: 9 martie 2019
Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție
Garanție: 5 ani
Stadiu: 54,7%
Lotul 3 Bragadiru – Joița
Constructor: Aktor – Euro Construct Trading 98
Lungime: 17,965 km
Valoare contract: 750,8 milioane lei fără TVA
Data semnării: 14 aprilie 2019
Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție
Garanție: 5 ani
Stadiu: 6%
Secțiunea de Nord
Lotul 1 DJ 601A – Corbeanca
Constructor desemnat: Nurol Insaat VE Ticaret (Nu a fost semnat contractul din cauza unor contestații)
Lungime: 17,5 km
Valoarea ofertată: 846,7 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 22 de luni execuție
Garanție 10 ani
Lotul 2 Corbeanca – Afumați
Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Lungime: 19 km
Valoarea estimată a contractului: 831,9 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 22 de luni execuție
Garanția ofertată: 10 ani
Lotul 3 Afumați – Cernica
Constructor desemnat: Nurol Insaat VE Ticaret (Nu a fost semnat contractul din cauza unor contestații)
Lungime: 8,6 km
Valoarea ofertată: 428,8 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 18 de luni execuție
Garanția ofertată: 10 ani
Lotul 4 Cernica – A2
Constructor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Lungime: 4,47 km
Valoarea estimată a contractului: 312,6 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 18 de luni execuție
Garanție 10 ani
Stadiu: Etapa de obținere a acordului de mediu
Comentarii
… [Trackback]
[…] Information on that Topic: mainnews.ro/autostrada-a0-nord-pro-infrastructura-acuza-probleme-birocratice-umb-a-inceput-productia-de-grinzi-video/ […]