Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Cum se promovează politicienii pe paginile de socializare. Iohannis are 66 de ori mai mulți „prieteni” decât Viorica Dăncilă

By Andreea Traicu , in Fara categorie Politic Stirile zilei , at 1 septembrie 2019 Etichete: , ,

Cei mai mulți politicieni au învățat că promovarea online este o armă pe care o pot folosi în lupta cu adeversarii, dar și în menținerea legăturii cu electoratul. Toți au pagini de socializare. Unii comunică profesionist, transmit mesaje, își informează cititorii cu programul dar și cu intențiile pe care le au, își atacă adversarii, le vânează greșelile. În prag de campanie electorală, viitorii candidați postează mai des, își anunță acțiunile, atacă adversarii, fac apel pentru strângerea de semnături.

Până în 2014, politicienii nu dădeau importanță mediului on-line. După ce Klaus Iohannis a câștigat alegerile având o campanie intensă în online, tot mai mulți și-au făcut conturi pe Facebook. Politicienii români nu folosesc atât de mult twitter. Pe rețelele de socializare, unii sunt admirați, au sute de mii de susținători, transmit mesaje. Nu lipsesc nici mesajele negative sau chiar injuriile.

În online, cel mai bine stă Klaus Iohannis. Deși în 2014, când a câștigat alegerile, avea în jur de 2 milioane de admiratori, acum, 1,8 milioane persoane îi apreciază pagina. Ultima postare a avut 15.000 de aprecieri, 1700 de comentarii și 738 de distribuiri. Iohannis a fost primul politician european care a avut, la un moment dat, peste 2 milioane de “prieteni” pe facebook. Este printre puținii politicieni români care folosește twitter, mai ales când are de transmis mesaje pentru alți lideri europeni și nu numai.

La mare distanță ca număr de admiratori în on-line este Viorica Dăncilă. Pagina ei este apreciată de 27.000 de persoane. Ultima postare a avut în jur de 1000 de aprecieri, 478 de comentarii și 168 de distribuiri.
Deși se află neoficial în campanie, Viorica Dăncilă nu reușește să capteze atenția electoratulu. De mai multe ori ea a spus că partidul tebuie să se obișnuiască și cu acest mod de a transmite mesaje.

Dan Barna, candidatul USR, are 88.0000 de prieteni pe pagina de socializare, ultima postare i-a fost apreciată de 1.100 de persoane și a avut 82 de comentarii și 152 de distribuiri. USR, partidul din care face parte Dan Barna, a crescut și și-a transmis mesajele în mod special în online.

Candidatul independent Mircea Diaconu este și el prezent în online. Are 47.000 de prieteni pe Facebook. Ultima postare a primit 649 aprecieri, a fost comentată de 298 de persoane. Mircea Diaconu, candidat susținut de ALDE și Pro România, are nevoie de mediul on-line, mai ales că vrea să se promoveze singur.

Liviu Pleșoianu se promovează pe internet de când a devenit parlamentar. Pe pagina de socializare și-a anunțat candidatura încă de anul trecut. Tot în online a transmis mesaje atât împotriva lui Liviu Dragnea dar și împotriva Vioricăi Dăncilă. Are 57.000 de prieteni, 500 i-au apreciat ultima postare. Pe Facebook își mobilizează susținătorii pentru a îl ajuta să strângă cele 200.000 de semnături pentru a putea candida la prezidențiale.

Ramona Ioana Bruynseels, susținută de partidul PUR, a înțeles că, pentru a se face cunoscută, mediul online este un mijloc eficient. A apelat la postări plătite, și-a făcut promovare, astfel că, în câteva luni a ajuns să aibă 110.000 de persoane in lista de prieteni. Postările îi sunt urmărite, ultima a primit 1.200 de aprecieri.

Alexandru Cumpănașu a avut cea mai spectaculoasă evoluție în online după decesul nepoatei sale, Alexandra Măceșanu. Are acum peste 271.000 de prieteni, iar ultima postare, în care își anunța candidatura la prezidențiale a adunat 500.000 de vizualizări. A folosit mediul on-line pentru a transmite mesaje familiei Măceșanu, pentru a își exprima nemulțumirile față de erorile anchetatorilor, dar și față de intențiile sale.

Theodor Paleologu are 1,1 milioane de prieteni pe facebook. Mesajele lui sunt apreciate de mii de persoane.

Dintre partide, liberalii stau cel mai bine ca activitate în online. Pagina PNL are 306.000 de „prieteni”.  USR a adunat 136.000 de susținători. PSD are 87.000 de prieteni pe Facebook.

 

 

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW