Saturday, December 14, 2024
Jurnalism corect


176 de rezultate pozitive la COVID-19, după prima săptămână de testare în școli

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 13 decembrie 2021

Ministerul Educaţiei a anunţat luni, 13 decembrie, că după prima săptămână de testare a elevilor cu teste pe bază de salivă au fost raportate, în total, 176 de rezultate pozitive. 45 au fost confirmate ulterior prin testarea RT-PCR.

În schimb, alte 85 de rezultate pozitive au fost infirmate, iar pentru 46 de teste încă nu au fost raportate rezultatele.

Testarea în școli s-a făcut, în prima săptămână, în zilele de luni și joi. După ziua de luni au fost raportate 91 de rezultate pozitive, iar după ziua de joi 85.

Dintre rezultatele raportate luni, „22 au fost confirmate cu teste RT-PCR, 38 au fost infirmate, iar pentru 31 nu avem răspuns”, iar după cele de joi, „23 au fost confirmate RT-PCR, 47 au fost infirmate, iar pentru 15 nu avem răspuns încă”, potrivit oficialilor din Ministerul Educației.

Duminică, 12 decembrie, Ministerul Educației a anunțat că în această săptămână, 13-19 decembrie, testarea elevilor se va face în zilele de marți și vineri, întrucât testele pe bază de salivă au fost epuizate, iar acestea urmau să fie livrate în unitățile școlare abia astăzi.

„Testarea elevilor nu a fost suspendată și nu a fost luată în discuție această posibilitate.

Având în vedere că cea mai recentă tranșă din lotul de teste achiziționate a fost distribuită către unitățile de învățământ în cursul acestei zile și în această noapte, din cauza întârzierilor în livrarea materialelor s-a decis schimbarea temporară, pentru săptămâna 13-17 decembrie, a zilelor în care se vor efectua testele, astfel încât acestea să aibă loc în zilele de marți și vineri în loc de zilele de luni și joi.

Conducerea Ministerului Educației este în permanentă legătură cu cea a Departamentului pentru Situații de Urgență pentru a găsi soluții rapide și eficiente în vederea asigurării necesarului de materiale pentru testarea preșcolarilor, elevilor și personalului din învățământ. Această testare se va face de două ori pe săptămână, luni și joi sau marți și vineri, în funcție de disponibilitatea testelor.

De asemenea, Ministerul Sănătății a informat că este pregătit să acorde sprijin tehnic în privința procesului de testare a elevilor și cadrelor didactice”, a transmis duminică, 12 decembrie, ministerul condus de Sorin Cîmpeanu.

Ca idee, în fiecare săptămână sunt necesare aproximativ 6 milioane de teste pentru a putea acoperi cele 2,918,275 de elevi și copii de grădiniță din România.

Din necesarul de aproximativ 12 milioane de teste pe bază de salivă pentru primele 2 săptămâni, au fost livrate inițial în jur de 8 milioane până în acest moment. Astfel, testele rămase în stoc, aproximativ 2 milioane, nu au fost suficiente nici măcar pentru prima zi de testare a săptămânii 13-19 decembrie.

Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a explicat joi seară, 9 decembrie, că mai mulți furnizori de teste COVID pe bază de salivă nu au respectat termenele prevăzute în contract și că livrările prevăzute pentru săptămâna viitoare nu vor ajunge la timp în școli.

Totodată, DSU a prezentat calendarul de livrare a testelor COVID-19 pe bază de salivă, achiziție împărțită pe 3 loturi.

Calendarul achizițiilor, prezentat de DSU: 

„- Lotul 1-
❖ contract subsecvent pentru cantitatea de 5.000.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral

❖ Promitentul furnizor clasat pe locul I în cadrul Acordului Cadru aferent lotului nr. 1 nu s-a prezentat pentru semnarea contractului subsecvent ce avea ca obiect furnizarea a 3.000.000 buc..

– Lotul 2 –
4 contracte subsecvente astfel :
❖ contract subsecvent nr 1 pentru cantitatea de 2.400.000. buc. – cu termen de livrare 2 decembrie, precizăm că aceasta deși a depus garanția de buna execuție, termenul de livrare nu a putut fi respectat, conform angajamentelor contractuale. Drept urmare, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a decis rezoluțiunea contractului subsecvent.

❖ contract subsecvent nr 2 pentru cantitatea de 1.500.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral

❖ contract subsecvent nr 3 pentru cantitatea de 3.000.000. buc. În cazul acestui contract furnizorul nu a constituit garanția de bună execuție. Drept urmare, contractual nu a intrat în vigoare. Precizăm că garanţia de bună execuţie a contractului se constituie în scopul asigurării condițiilor privind cantitatea, calitatatea şi perioada convenită/stipulată pentru livrarea produselor, în contractul de achiziţie publică/contractului subsecvent. În situația neîndeplinirii angajamentelor contractuale, autoritatea contractantă asigură continuitatea procedurii de achiziție cu următorii furnizorii eligibili.

❖ contract subsecvent nr 4 pentru cantitatea de 1.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 17.12.2021

– Lotul 3 –
4 contracte subsecvente astfel :
❖ contract subsecvent nr 1 pentru cantitatea de 1.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 18.12.2021
❖ contract subsecvent nr 2 pentru cantitatea de 1.500.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
❖ contract subsecvent nr 3 pentru cantitatea de 2.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 20.12.2021
❖ contract subsecvent nr 4 pentru cantitatea de 3.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 21.12.2021”

Foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW