Grevă de avertisment a ceferiştilor / Sute de minute întârziere înregistrate la Gara de Nord
Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane organizează, vineri, o grevă de avertisment, sindicaliştii atrâgând atenţia asupra problemelor sistemice cu care se confruntă. Protestul are loc între orele 07.00 şi 09.00, interval în care trenurile nu vor circula. CFR a anunţat, joi, că angajaţii CFR Călători nu vor lua parte la greva de avertisment, iar dacă protestul anunţat de una dintre organizaţiile sindicale va afecta parte din garniturile de tren, călătorii pot solicita rambursarea cotravalorii biletului.
Trenurile care urmau să sosească sau să plece din Gara de Nord înregistrează sute de minte întâîrziere de la declanşarea grevei.
Cea mai mică întârziere a unor trenuri care urmau să sosească în Capitală este de 80 minute, fiind trenuri aşteptate de la Piteşti, Braşov şi Craiova. Cea mai mare întârziere este de 130 minute.
În cazul trenurilor care pleacă din Gara de Nord, sunt înregistrate întârzieri între 40 şi 110 minute.
Viorel Istrate, secretar general al Federaţiei Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, a admis că este haos în Gara de Nord ca urmare a grevei, dar a subliniat că haosul generat de lipsa de investiţii la CFR este şi mai mare.
Blocul Naţional Sindical prin afiliaţii săi- Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Federaţia ELCATEL – anunţă că a strâns pentru greva de vineri 17.000 de semnături de la angajaţii CFR Infrastructură. În acest moment sunt oprite un număr de 266 de trenuri (de călători, private şi de marfă).
Revendicările sindicaliștilor
Sindicaliștii precizează motivele pentru care au decis să organizăm greva de avertisment din 15 septembrie:
– Lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar;
– Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate;
– Lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern;
– Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti;
– Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii