SURSE Umbrărescu cere rezilierea contractului pentru VO Galați
Probleme mari pentru UMB Tehnostrade. Grupul patronat de Dorinel Umbrărescu a solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere rezilierea pe cale amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Variantei Ocolitoare Galați, au declarat surse din cadrul CNAIR pentru Mainnews.ro.
Vremurile în care grupul UMB inaugura drumuri de mare viteză înainte de termen par să fi apus. Întinse pe prea multe șantiere de autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare, firmele lui Dorinel Umbrărescu și-au pierdut suflul. Pe Autostrada Moldova constructorul băcăuan înregistrează întârzieri importante, în timp ce pe alte șantiere trage de timp cu largul concurs al CNAIR.
Mai mult decât atât, potrivit informațiilor noastre, UMB a solicitat oficial CNAIR rezilierea amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire Galați. Încheiată în 2020 pentru 705 milioane lei, fără TVA, înțelegerea, cu termen inițial 2024, presupunea realizarea a 33,6 km de drum cu o bandă pe sens și acostament de 1,5 metri.
Motivul oficial invocat de UMB pentru rezilierea amiabilă acestui contract este legat modificarea traseului, ceea ce ar presupune costuri suplimentare. În realitate, constructorul băcăuan și-ar dori să se descotorosească pentru a se concentra pe celelalte lucrări pe care le are de executat. Solicitarea urmează să fie analizată de CNAIR.
Grindeanu a dat vina pe Bode
Într-o declarație făcută la finele anului trecut, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a susținut că tarifele pentru acest contract nu pot fi majorate și a dat vina pe Lucian Bode, ministrul în mandatul căruia s-a semnat contractul.
„Vom găsi o soluție pe Centura Galațiului. După cum știți, au fost niște domni care au semnat prin 2020 pe repede înainte…veneau alegerile…așa cum s-au făcut și altele. S-au gândit să semneze un contract pe Centura Galațiului care…eu vă spun cât se poate de direct…suntem aproape siguri că la Galați vom aplica aceeași soluție ca la Timișoara unde am avut un constructor neserios. S-a reziliat și în aproape două luni s-a reluat licitația. Vom rupe acest nod gordian și să începem efectiv lucrul. Din păcate, modul în care s-au grăbit lucrurile în 2020…faptul că prețurile nu mai sunt aceleași…trebuie să găsim o soluție ca la Timișoara”, a declarat ministrul transporturilor, potrivit Economedia.
UMB lucrează în zonă și la Drumul Expres Brăila – Galați, în lungime de 10,7 km. Începute în anul 2020, lucrările se află la un avans de 79%. Cu toate acestea, grupul patronat de Dorinel Umbrărescu mai are mult de lucru la podul peste Siret, astfel că șansele de inaugurare în acest an sunt destul de reduse.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii