Friday, December 13, 2024
Jurnalism corect


STB cere despăgubiri Primăriei Sectorului 5 pentru distrugerea liniei tramvaiului 32 de gazonul plantat de primarul Daniel Florea

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 7 iulie 2021

Societatea de Transport București va solicita despăgubiri Primăriei Sectorului 5, după ce două tramvaie care circulau pe linia 32 au ieșit de pe șine ca urmare a problemelor cauzate la terasament de gazonul plantat în anul 2017 de primarul Daniel Florea, cu girul Gabrielei Firea, relatează Buletin de București.

Cele două incidente de pe linia lui 32 au dus la declanșarea unei investigații în interiorul STB. Aceasta vizează avizele tehnice care ar fi trebuit să stea la baza deciziei de a pune gazon între liniile de tramvai.

Până acum nu am găsit niciun aviz la nivelul companiei pentru înierbare dar mai căutam. Investigația vizează existența proiectului tehnic si a avizelor date de către STB, respectiv recepția lucrării de înierbare. Cineva trebuie să-și asume treaba asta. Ce e clar e că ne vom îndrepta împotriva Primăriei Sector 5 pentru recuperarea prejudiciului. În prezent analizăm refacerea totala a liniei”, a explicat pentru Buletin de București, directorul STB Adrian Criț, pentru Buletin de București.

Lucrări similare s-au făcut și pe alte linii

Mainnews.ro a relatat anul trecut în exclusivitate cum o lucrare similară, efectuată în Sectorul 6 pe linia tramvaielor 8,25 și 35 pune în pericol siguranța circulației.

Primăria Sectorului 6, prin intermediul ADPDU, a montat 25.000 de mp de gazon pe linia de tramvai de pe Bulevardul Timișoara și a plantat 3125 arbuști, 247 arbori și mii de fire de plante perene. Tot aici a fost amenajat un sistem de irigații și lumini arhitecturale.

Deși montarea de gazon pe linia de tramvai de pe bulevardul Timișoara crește suprafața totală de spațiu verde din Capitală și îmbunătățește aspectul vizual al zonei, soluția este critica de specialiștii din infrastructură. Potrivit Asociației Metrou Ușor, gazonul a fost ridicat la nivelul șinei prin așternerea de pământ vegetal fără să se facă o delimitare fizică. Prin urmare, asociația avertizează că din cauza faptului că iarba ajunge până la nivelul de contact al liniei, calea de rularea devine alunecoasă.

„Liniile de pe Bd. Timișoara au fost modernizate la începutul anilor 2000 în sistem green-track. Au funcționat astfel fără probleme până recent, când nivelul gazonului a fost mult ridicat, prin așternerea de pământ vegetal și gazon pana la nivelul șinei, fără ca aceasta din urmă să fie delimitata fizic cu distanțieri de separație din cauciuc între ciuperca șinei și gazon. Astfel, deoarece iarba ajunge pe suprafața de contact a liniei, calea de rulare devine alunecoasa și pot avea loc efecte negative și periculoase precum demarajul îngreunat la pornirea de pe loc sau frânarea deficitara datorită alunecării. Consideram această soluție ca fiind defectuoasă pe termen lung și nepotrivita din punct de vedere tehnic. Liniile de pe Bd. Timișoara erau înierbate prin construcție iar aceasta intervenție a primăriei de sector nu era necesara”, au declarat la vremea respectivă reprezentanții AMU pentru Mainnews.ro.

Lucrări similare s-au făcut și în Sectorul 3 pe linia tramvaiului 19 de pe Calea Vitan și în Sectorul 4 pe linia tramvaielor 7 și 25 de pe Șoseaua Giurgiului.

Sursa foto: Asociația Metrou Ușor

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW