Friday, May 3, 2024
Jurnalism corect


Soluția propusă de Asociația Pro Infrastructură pentru ca circulația feroviară să nu mai fie afectată de copacii doborâți de vânt

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 2 august 2021

Pentru prevenirea situațiilor în care circulația feroviară este afectată de arborii căzuți pe liniile de cale ferată, Asociația Pro Infrastructură solicită Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și CFR Infrastructură realizarea unui plan de toaletare și defrișare a copacilor aflați în proximitatea căilor ferate.

Prin intermediul unui comunicat transmis luni, reprezentanții API au explicat că soluții similare sunt aplicate în Suedia și Austria.

„A venit timpul să prevenim masiv în loc să tratăm. Să tăiem sau să toaletăm cât mai mulți dintre arborii care pun în pericol circulația feroviară, așa cum se face în multe țări și cum puteți vedea în fotografiile atașate (Suedia și Austria). Codrul e frate cu românul, dar nu în preajma căii ferate!”, au transmis reprezentanții API.

Călătorie de 30 ore cu trenul pe ruta Mangalia – Arad

Un tren plin cu călători, între care se aflau și copii care se întorceau dintr-o tabără, care circula pe ruta Mangalia – București a acumulat o întârziere de mai bine de 10 ore, după ce linia de contact s-a rupt în dreptul localității Fundulea din cauza copacilor.

Incidente similare s-au petrecut și pe alte linii

Circulaţia trenurilor între staţiile Ilva Mare – Măgura Ilvei/Iaşi şi pe segmentul feroviar Deda – Deda Bistra – Răstoliţa – Lunca Bradului a fost oprită, sâmbătă, din cauza copacilor prăbuşiţi pe calea ferată. Și pe raza Regionalei Bucureşti, între staţiile Zăvestreni – Videle, pe firul I, au fost copaci căzuţi. În această zonă, trenurile nu au staționat, fiind retrasate să circule pe firul II.

Tot sâmbătă, din cauza unui plop care a rupt linia de înaltă tensiune şi stâlpul de susţinere al firului de contact circulaţia trenurilor între staţiile Iclod şi Bonţida, segment feroviar aflat pe raza Regionalei CF Cluj, s-a va realizat cu tracţiune Diesel, pe firul II.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *