Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Schimbări la înscrierea în clasa pregătitoare, în Capitală: Repartiție în ordine alfabetică sau tragere la soți

By Madalina Balaceanu , in Stirile zilei , at 4 februarie 2020 Etichete: , ,

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a detaliat procedura repartizării alfabetice sau prin tragere la sorți a elevilor în clasele pregătitoare, pe care unitățile de învățământ o vor aplica de începând din acest an.

“Având în vedere importanța procesului de înscriere al copiilor la clasa pregătitoare pentru anul școlar 2020-2021, Inspectoratul Școlar al Municipiului București susține transparența, egalitatea de șanse, eliminarea riscurilor segregării și ale discriminării, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice”, IȘMB.

Sursa citată susține că a „identificat ca modalități transparente și nediscriminatorii de repartizare la clasă” următoarele soluții:

I. Privind distribuirea elevilor la clasă:
• algoritm de tip alfabetic – ordonarea alfabetică și distribuirea pe clase în funcție de poziția candidatului și numărul de clase existente

Exemplu: Prin planul de școlarizare sunt propuse 3 clase pregătitoare. Dispunerea se va face astfel:
– Elevul de la poziția 1 va ocupa loc în clasa A.
– Elevul de la poziția 2 va ocupa loc în clasa B.
– Elevul de la poziția 3 va ocupa loc în clasa C.

După fiecare grupare de câte trei elevi repartizați, se va relua algoritmul.
• tragere la sorți a elevilor înscriși în ședință publică organizată de unitatea de învățământ;

II. Privind distribuirea cadrelor didactice la clasă:
• tragere la sorți a învățătorului/profesorului pentru învățământ primar”, se arată în comunicatul IȘMB.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a mai transmis că prin intermediul Casei Corpului Didactic București se urmărește includerea în oferta de formare a noi cursuri de perfecționare pentru cadrele didactice care vor prelua în încadrare clase pregătitoare.

„Se consideră că prin existența unui algoritm clar și transparent de repartizare a elevilor se evită supraaglomerarea unor clase și se îmbunătățește calitatea procesului instructiv-educativ în învățământul primar”, se mai arată în comunicatul IȘMB.

Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *