Stirile zilei

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu va fi gata în 2022

În pofida promisiunilor ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, și de responsabilii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind deschiderea în acest an a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, șansele ca acest lucru să se realizeze sunt aproape nule. A recunoscut chiar purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, într-o intervenție la Digi 24.

Reprezentantul companiei de drumuri a încercat să paseze întreaga responsabilitate către constructor.

„Am fost toți acolo la șantier acum o lună și am văzut acel grafic în care se spunea că în 18 decembrie, drumurile de acces și podul vor putea fi deschise circulației.

Dacă nu se întâmplă ceva minune în această lună și jumătate până la finalul anului, șansele ca podul să fie deschis sunt foarte mici. Minunea ține de modul în care antreprenorul înțelege să se mobilizeze pe șantier”, a declarat Șerbănescu la Digi 24.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.  

Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri laţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,5 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,8 m fiecare.

Date contract:

Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System

Valoarea contractului: 1,995 miliarde de lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat

Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018

Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018

Articole Recomandate

Back to top button