Primăria Capitalei: Constructorul de la Pasajul Doamna Ghica a accelerat lucrările
Constructorul de la Pasajul Doamna Ghica, compania municipală Trustul de Clădiri Metropolitane, anunță că a „accelerat” etapele de construcție ale pasajului, obținând un avans față ultimul grafic stabilit, au transmis reprezentanții Primăriei Capitalei. Calendarul privind restricțiile de circulație a fost modificat.
S-a lucrat în paralel atât la sudura elementelor montate deja în luna decembrie 2022, cât și la asamblarea la sol a unor noi tronsoane.
Parcurgerea acestor etape permite continuarea montajului tronsoanelor tablierului metalic pe două fronturi de lucru distincte din șantier, atât în zona intersecției, cât și în apropierea rampei dinspre Piața Delfinului.
Mai mult, pentru că tronsonul tablierului ce traversează șoseaua Colentina nu se va mai realiza la sol – așa cum era programat – rezultă reducerea duratei de blocare a traficului cu cel puțin o săptămână (pe șoseaua Colentina, sensul dinspre Obor spre Afumați).
În consecință, restricțiile de circulație de pe șoseaua Colentina nu se vor mai institui pe 23 ianuarie, ci pe 30 ianuarie când se va devia traficul pe ampriza liniei de tramvai, iar următoarele elemente metalice se vor monta începând cu 1 februarie, sudarea acestora realizându-se la înălțime.
În paralel cu aceste lucrări se lucrează la cel mai complex sector al podului care urmează să fie poziționat deasupra intersecției.
Noua abordare a lucrărilor va influența traficul rutier după cum urmează:
– Se va menține actuala restricție privind blocarea amprizei liniei de tramvai în centrul intersectiei până în data de 28 ianuarie.
– Se va menține și anularea trecerii de pietoni a străzii Doamna Ghica pe zona șantierului, astfel încât să se poata lucra în paralel la tronsonul de tablier dinspre Piața Delfinului.
– Incepand cu data de 30 ianuarie se vor aplica măsurile de restricție a șoselei Colentina, sensul dinspre Piața Obor spre Afumați.
Traficul auto va fi asigurat pe șoseaua Colentina – sens spre Afumați – pe trei benzi: una de dreapta spre Piața Delfinului și două înainte spre Afumați, pe ampriza liniei de tramvai. Statia de tramvai din intersectia Sos Colentina cu Str. Doamna Ghica, sensul dinspre Obor spre Afumați, va fi utilizată ca stație comună de STB și autobuzele regionale, pentru preluarea traficului de călători.
Totodată, în șantier trebuie să ajungă ultimele patru transporturi cu piese ale tablierului metalic, ultimul fiind programat pentru data de 17 februarie.
Scurt istoric al Pasajului Doamna Ghica
În mai 2019, Primăria Capitalei, condusă la acea vreme de Gabriela Firea, a încheiat cu contract de proiectare și execuție cu Trustul de Clădiri Metropolitane pentru construirea unui pasaj care să degreveze traficul din intersecția Străzii Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina. Termenul de predare era de 15 luni (3 luni proiectare și 12 luni execuție). Lungimea proiectului este de aproximativ 1 kilometru, iar pasaj metalic și rampele au 408 metri lungime cu patru benzi (două benzi de circulație pe sens de câte 3,5 metri).
Lucrările au avansat cu mare dificultate, de vină fiind capacitatea slabă a constructorului, dar și problemele legate de plăți, în condițiile în care conturile Primăriei Capitalei fuseseră poprite de familia Constanda. Asta nu a împiedicat-o pe Gabriela Firea să promită darea în exploatare până în ultimele zile de mandat.
În momentul în care Nicușor Dan a intrat în primărie, spre finalul anului 2020, stadiul lucrărilor era 48,75%, în vreme ce municipalitatea achitase doar 20% din valoarea întregului contract.
După deblocarea conturilor, Primăria Capitalei și-a reluat plățile către TCM iar lucrările au început, însă ritmul a fost extrem de lent. În plus, piesa principală a pasajului, tablierul metalic, lipsea.
TCM a încercat să o achiziționeze de pe piața liberă, încă din timpul mandatului Gabrielei Firea, însă licitația s-a anulat. Apoi a organizat o nouă licitație, de data aceasta în mandatul lui Nicușor Dan, însă și aceasta a fost fără succes. Abia la a treia încercare, compania municipală a reușit încheierea contractului cu o firmă din Italia.
Comentarii