Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Președintele Klaus Iohannis a anunțat înființarea unui grup de lucru transpartinic care să transpună în Lege proiectul „România educată”

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 7 iulie 2021

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, miercuri, crearea unui grup de lucru, care va cuprinde reprezentanți ai tuturor partidelor, pentru transpunerea în Lege a proiectului „România educată”. 

Printre modificările cu care vine proiectul șefului statului se numără acordarea a mai mută autonomie instituțiilor de învățământ prin crearea posibilității de organizare a unui examen de admitere, dar și organizarea a trei tipuri de licee – teoretic, vocațional și profesional -, care vor conferi absolvenților după patru ani de studiu acces la examenul de bacalaureat.

Proiectul cuprinde și o serie de ținte concrete: scăderea ratei de părăsise timpurie a școlii până la un nivel de cel mult 10%, reducerea ratei de analfabetism funcțional până în 2030 și creșterea competențelor digitale de bază.

Declaratie de presă susținută de Președintele României, Klaus Iohannis

Declaratie de presă susținută de Președintele României, Klaus Iohannis

Publicată de Privesc.Eu pe Miercuri, 7 iulie 2021

Cele mai importante declarații făcute de Klaus Iohannis:

– Trecem la faza de implementare a programului „România educată”. Coaliția de guvernare și-a exprimat susținerea pentru proiect. Guvernul își va asuma prin memorandum țintele proiectului România educată.

– Am apreciat deschiderea membrilor Parlamentului, inclusiv a celor din opoziție pentru a colabora în transpunerea legislativă a proiectului.

– În cel mai scurt timp se va constitui un grup de lucru transpartinic pentru a construi cadrul legislativ care să permită implementarea proiectului.

– Am insistat să fie asigurată finanțarea nenecesară pentru o parte dintre prioritățile proiectului, inclusiv prin PNRR.

– Structura sistemului rămâne în mare parte aceeași. Menținem clasa pregătitoare și gimnaziul până la clasa a 8-a.

– Schimbări față de structura actuală apar la tranzițiile între etapele educaționale. Ne dorim o mai mare flexibilitate și o centrare a educației pe fiecare elev.

– Deși evaluarea națională rămâne principalul instrument de certificare a competențelor la finalizarea gimnaziului și de repartizare în ciclul următor, am propus ca pe întregul parcurs al semestrului al doilea, unitățile de învățământ care doresc să poată organiza un examen suplimentar de admitere.

– Am propus o nouă structură a învățământului secundar superior, unde vor exista trei tipuri de licee: teoretic, vocațional și profesional, care vor conferi absolvenților după patru ani de studiu acces la examenul de bacalaureat.

– Noul bacalaureat deschis tuturor și bazat pe competențe este o altă componentă importantă a României educate. Îmi doresc un examen care să evalueze corect capacitatea absolvenților de a se descurca în viață.

– Colegii terțiare non-universitare nu se substituie învățământului universitar. Formarea profesională e cerută de piața muncii și e deschisă tinerilor care nu au susținut sau nu au trecut bacalaureatul.

– Bacalaureatul rămâne obligatoriu pentru studiile universitare.

– Proiectul cuprinde și o serie de ținte concrete: scăderea ratei de părăsise timpurie a școlii până la un nivel de cel mult 10%, reducerea ratei de analfabetism funcțional până în 2030 și creșterea competențelor digitale de bază.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *