Friday, November 29, 2024
Jurnalism corect


Patru regiuni din Franța lansează prima comandă pentru trenuri hibride electric-hidrogen. Cătălin Drulă și-ar dori și în România

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 11 aprilie 2021

Patru regiuni din Franta lansează către Alstom prima comanda de trenuri hibride electric-hidrogen din această țară. Comanda reprezintă un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon în industria feroviară.

În numele celor patru regiuni – Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est și Occitanie – SNCF Voyageurs a lansat o comanda către Alstom pentru primele 12 trenuri electrice (plus două unități opționale) cu sistem dual de alimentare electric – hidrogen din gama Coradia Polyvalent pentru Régiolis.

Valoarea totala a contractului este de aproape 190 de milioane de euro și marchează o premiera în Franța, care contribui la atingerea obiectivelor de tranziție energetica de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera și poluarea fonica.

Coradia Polyvalent, cu patru vagoane și o lungime de 72 de metri, are o autonomie de până la 600 de km pe secțiunile neelectrificate. Trenul are o lungime de 72 de metri și o capacitate totala de 218 locuri și dispune de aceleași performante dinamice și același nivel de confort ale versiunii hibride electric-diesel.

Cătălin Drulă ar vrea trenuri pe hidrogen și în România

În condițiile în care în România există foarte multe porțiuni de cale ferată neelectrificate, ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a lansat ideea achiziționării de trenuri alimentate cu hidrogen.

„Avem o axă de finanţare şi pentru material rulant. Aici e vorba de trenuri fie electrice, fie – şi aici am vrea să dezvoltăm un proiect – trenuri pe hidrogen. Am discutat şi cu industria, pentru că aici este o întreagă chestiune pe orizontală, de la producţie la distribuţie, la costuri lifetime (pe viață – n.red.) pentru acest mod de transport, dar m-aş bucura să fim cei care iau o tehnologie în faza incipientă, când încă nu e răspândită, pentru că asta ne-ar permite să folosim nişte bani europeni pentru atingerea unor obiective globale europene de emisii de carbon, dar şi să dezvoltăm o industrie. Şi cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe şi hârtie, este când o faci prin exemplu.

O să folosesc o…când vede olteanul girafa, adică când vede efectiv trenul cu hidrogen şi merge cu el şi vedem că este o tehnologie fezabilă şi că e în operare cred că asta duce la dezvoltarea industriei şi la promovarea acestui mod de transport. Cred că trebuie un pic de curaj şi de îndrăzneală şi să încercăm această nouă revoluţie tehnologică, să fim foarte în faţă”, a afirmat ministrul transporturilor, la Digi 24.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *