Sunday, July 7, 2024
Jurnalism corect


Modernizarea Gării de Nord din București: Contractul de aproape 100 milioane de euro, pe mâna unei firme cu 35 de angajați

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 6 martie 2024

CFR Infrastructură a încheiat cu o asociere condusă de SC GDO Mov Impex contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București. Valoarea înțelegerii este de 419 milioane de lei, fără TVA, iar lucrările ar trebui finalizate în anul 2028.

SC GDO Mov Impex din Baia Mare a fost desemnată anul trecut câștigătoarea licitației pentru modernizarea Gării de Nord, însă contractul nu a putut fi semnat, după ce Construcții Erbașu și CMA Construct au atacat în instanță decizia CFR Infrastructură.

Atribuire a stârnit imediat numeroase semne de întrebare, în condițiile în care SC GDO Mov Impex avea doar 35 de angajați și niciun și fără niciun fel de experiență în a gestiona contracte de un asemenea nivel. Întrebat despre această situație, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că va trimite Corpul de Control la CFR Infrastructură pentru a verifica modul în care s-a făcut această achiziție.

2028 – termenul de finalizare

De atunci, nicio informație de la Ministerul Transporturilor. Între timp, cazul a fost soluționat de instanță în favoarea firmei din Baia Mare, astfel că CFR a încheiat contractul. Cu toate acestea, până când Gara de Nord va fi adusă la standardele secolului actual va mai curge multă apă pe Dâmbovița. Lucrările ar trebui finalizate, în cel mai bun caz, până în aprilie 2028, în condițiile în care termenul de realizare este de 55 luni – 9 luni pentru proiectare și 46 luni pentru execuție.

Ce lucrări vor fi efectuate

Prima etapă a programului de modernizare a celei mai mari gări din România include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activități comerciale: corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I), corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).

Principalele lucrări vizează: consolidarea clădirilor din stația de călători, reabilitarea construcțiilor cu valoare istorică, crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit, regenerarea zonei aferente stației de călători pe principiile de „smart city/creative city/green city”,  modernizarea spațiilor destinate călătorilor, inclusiv facilițăți pentru persoanele cu dizabilități, asigurarea elementelor de siguranță, modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice, respectiv modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații.

„Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană în vigoare”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură.

Gara de Nord din București, cea mai mare stație feroviară a României, a fost inaugurată pe 25 septembrie 1872, odată cu deschidea liniei de cale ferată București – Ploiești.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW