Thursday, April 18, 2024
Jurnalism corect


Guvernul susține că a găsit soluția pentru traficul de pe Valea Prahovei. Costă 135 milioane euro și ar putea fi gata cam în același timp cu autostrada

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 23 februarie 2022

Guvernul a aprobat miercuri, 23 februarie, o investiție 642 milioane lei (circa 135 milioane euro) în modernizarea drumului județean DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov), în lungime de 25,6 kilometri, ce ar trebui să ofere o alternativă la aglomeratul DN 1. 

Investiția va fi derulată de Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții, iar Consiliile Județene Prahova și Brașov vor contribui cu 26 milioane lei.

O investiție greu de justificat

În prezent legătura între Ploiești și Brașov se realizează pe DN 1, un adevărat coșmar pentru șoferi. Acest drum străbate stațiunile de pe Valea Prahovei, unde frecvent se formează ambuteiaje și coloane de mașini întinse pe kilometri întregi. Soluția este construirea unei autostrăzi între Ploiești și Brașov. Promis în repetate rânduri de politicieni, proiectul a bătut pasul pe loc din cauza problemelor legate de finanțare, dar mai ales a tentativelor de construire în parteneriat public-privat (PPP).

După toate aceste tergiversări, în februarie 2021, CNAIR a reușit să încheie contractul pentru proiectarea completă a autostrăzi, termenul de predare fiind august 2024. Totuși, proiectantul s-a angajat să facă o prioritate din zonele cu tuneluri din dreptul localităților Sinaia și Bușteni, cele mai dificile și unde este și cea mai mare nevoie de autostradă.

În paralel, Guvernul a scos de la sertar o ideea mai veche de modernizare a drumului Valea Doftanei – Brădet, greu practicabil în prezent. Investiția se ridică 642 milioane lei fără TVA și va fi finanțată exclusiv de la bugetul de stat. Pe lângă costurile deloc de neglijat – 5 milioane euro/km – se pune problema oportunității investiției. Termenul de realizare este de 3 ani și jumătate, calculat de la emiterea ordinului de începere. Cum licitația, încă nelansată, ar putea fi finalizată, într-un scenariu optimist, în termen de un an, pe drumul modernizat este puțin probabil să se circule mai devreme de finalul anului 2026. Cu o mobilizare decentă, autostrada Ploiești – Brașov ar putea fi finalizată până în 2027/2028, iar anumite sectoare tratate cu prioritate chiar mai devreme.

 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com