Guvernul înregistrează primele restanțe în PNRR: Hotărârea pentru calea ferată Cluj – Oradea, adoptată cu 5 luni întârziere
Guvernul a adoptat în ședința desfășurată miercuri, 19 ianuarie, indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor -Frontieră, cu 5 luni întârziere față de graficul prevăzut în anexele PNRR.
Proiectul, împărțit în patru loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute.
lotul 1: Cluj – Aghireș – 1,50 miliarde de lei, fără TVA
lotul 2: Aghireș – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA
lotul 3: Poieni – Aleșd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA
lotul 4: Aleșd – Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA.
Pentru proiectarea și execuția lucrărilor, România va beneficia de 1,148 miliarde euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Conform calendarului din anexele acestui document, HG-ul pentru indicatorii tehnico-economici ar fi trebuit aprobat de Guvern încă din august 2021.
Licitațiile, lansate cu întârziere
Cele patru licitații pentru acest proiect au fost lansate la începutul acestei luni de CFR SA, deși acest lucru ar fi trebuit să se petreacă încă din luna iunie. Termenul limită pentru primirea ofertelor este în luna februarie 2022, însă de acolo până la desemnarea unui câștigător va urma, cel mai probabil, o lungă perioadă de evaluare a ofertelor. Lucrările ar trebui să fie finalizate în 3 ani și jumătate de la semnarea contractului, însă pentru ca România să nu piardă finanțarea europeană acestea ar trebui finalizate până în anul 2026.
Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu
Comentarii
… [Trackback]
[…] Find More on on that Topic: mainnews.ro/guvernul-inregistreaza-primele-restante-in-pnrr-hg-ul-pentru-calea-ferata-clu/ […]