Sunday, July 7, 2024
Jurnalism corect


EXCLUSIV Directorul CFR Călători recunoaște că trenurile au intrat în coliziune

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 13 martie 2023

Dezinformare de proporții în comunicatul CFR Călători privind accidentul feroviar petrecut, luni dimineață, în județul Teleorman. Într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro, directorul Traian Preoteasa a recunoscut că cele două garnituri au intrat în coliziune, deși inițial reprezentanții companiei au negat acest lucru.

O adevărată tragedie era cât pe ce să se petreacă în județul Teleorman. Trenul IR 1822, Arad – Bucureşti Nord, având aproximativ 280 de persoane la bord, a intrat în coliziune, între Roşiorii de Vede și Măldăeni, cu un tren marfar care transporta autoturisme către Constanța. Din fericire, nicio persoană nu a fost grav rănită.

Printr-un comunicat transmis în această dimineața, reprezentanții CFR Călători au negat că cele două garnituri ar fi intrat în coliziune.

„În cursul acestei dimineţi, din cauza deraierii la intrare în staţia Roşiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculaţia trenurilor se desfăşoară cu dificultate. Din primele informaţii, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – Bucureşti Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgenţă a trenului s-au lovit, aceştia fiind preluaţi de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri”, a anunţat CFR Călători.

Varianta a fost însă infirmată Laurențiu Dumitru, director Agifer, instituția care se ocupă de investigație.

„Fără nicio discuție, marfarul a fost ajuns din urma de trenul de călători și a fost o ciocnire violentă”, a declarat Laurențiu Dumitru, într-o intervenție la Digi24.

Directorul CFR Călători: Trenurile s-au lipit

Contactat de Mainnews.ro pentru a lămuri cele întâmplate, directorul CFR Călători, Traian Preoteasa a recunoscut că trenurile au intrat în coliziune, după ce mecanicul garniturii de călători nu a respectat semnalul.

„Trenul de călători a avut semnalul pe roșu. Mecanicul a depășit semnalul cu viteză redusă. A mers din ce în ce mai încet până a observat trenul de marfă. Atunci a intrat în frânare. Nu a fost un șoc foarte mare. Legat de mașini. Vagoanele s-au ridicat puțin fiind împinse din spate, iar mecanicul de la trenul de marfă nu și-a dat seama. Continuând mersul s-au ridicat vagoanele peste macaze și s-a întâmplat ce s-a întâmplat.

Întrebat de ce CFR Călători a susținut inițial că cele două trenuri nu s-au acroșat, Traian Preoteasa a dat vina pe CFR Infrastructură, de unde ar fi luat această informație, care s-a dovedit a fi falsă.

„Am fost la fața locului. Noi am luat comunicatul de la CFR Infrastructură, care a spus că cele două trenuri nu s-au lipit, ba din contră spuneau că există o distanță între ele. Trenurile s-au lipit”, a declarat Traian Preoteasa pentru Mainnews.ro.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW