Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Contestație de ultim moment la licitația pentru metroul din Cluj

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 13 martie 2023

Primăria Cluj-Napoca nu poate semna cu Gulermak contractul pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 după ce Dogus a contestat rezultatul la CNSC vineri, 10 martie, în ultima zi admisă, potrivit unui comunicat transmis de municipalitate.  

O asociere condusă tot de Gulermak și din care mai fac parte subsidiara românească a gigantului francez Alstom și gălățenii de la Arcada a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția primei magistrale de metrou din Cluj-Napoca. Valoarea eventualei înțelegeri ar fi de 8,6 miliarde lei.

Pe lângă lucrările la structura de rezistență, contractul le cuprinde și pe cele la calea de rulare, finisaje, sisteme de instalații, sistemul de automatizare a traficului și racordare la rețeaua electrică. Durata contractului va fi de 7 ani și 8 luni, iar garanția lucrărilor de 5 ani.

Noua magistrală de metrou va fi construită cu tehnologie „rail” șină de cale ferată, va avea o lungime de 21 km, 19 stații și un depou suprateran și o capacitate de transport, la un interval de 90 secunde, de 15.200/21.600 pasageri / oră și sens.

Traseul magistralei

Potrivit prevederilor din caietul de sarcini, traseul liniei de metrou va începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații vor deservi zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 vor deservi zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 vor deservi cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei va continua înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor, unde va fi amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW