Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Circulație restricționată în Piața Unirii. Deasupra planșeului și a pasajului au apărut tasări ale terenului UPDATE

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 18 ianuarie 2023 Etichete: , , ,

UPDATE În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat, pentru toate categoriile de vehicule, pe banda numărul 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda numărul 3, sensul de mers dinspre strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.

Știrea inițială

Circulația rutieră va fi restricționată în zona Piața Unirii începând de miercuri, 18 ianuarie. Două tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii pun în pericol traficul de suprafață, conform Primăriei Sectorului 4. 

Concret, circulația rutieră din zona Pieței Unirii va fi restricționată la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, precum și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, până la remedierea problemelor.

Zonele cu tasări ale sistemului rutier au fost semnalizate cu balize.

Totodată, Primăria Sectorului 4 anunță că ia în considerarea restricționarea circulației rutiere în zona aferentă Pieței Unirii, a tuturor vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență.

Primăria Sectorului 4, care se ocupă de consolidarea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii, mai precizează că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru aceste lucrări, în maximum 30 de zile urmând a fi demarate proceduri de licitație publică. Momentul efectiv al începerii execuției ar urma să fie în a doua jumătate a anului 2024.

Pasajul Unirii, în stare avansată de degradare

Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 800 de metri și o lățime de 14 metri, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare.

Mai exact, această construcție este încadrată în clasa stării tehnice IV –  nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de mașini.

Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul anului 2022, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4.

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW