Friday, March 29, 2024
Jurnalism corect


Camelia Gavrilă, după ce a fost propusă la ministerul Educației: Vorbim despre o ipoteză/ Prioritățile din sistem

By Madalina Balaceanu , in Politic Stirile zilei , at 11 septembrie 2019 Etichete: , ,

Camelia Gavrilă, propunerea premierului pentru portofoliul Ministerului Educației, a declarat că în următoarea perioadă trebuie asigurată „o anumită funcționalitate a sistemului, pentru că au fost nenumărate schimbări necalculate fără a discuta cu toți partenerii politici”

„În condiţiile în care ne aflăm la un final de mandat şi într-un context politic destul de complex, cred că o abordare raţională este aceea de a asigura o anumită funcţionalitate şi calitate a sistemului, de a asigura predictibilitatea sistemului educaţional pentru că au fost nenumărate schimbări intempestive şi necalculate şi fără a discuta şi cu toţi partenerii sociali, fie că vorbim de profesori, de sindicate sau de elevi sau de studenţi”, a declarat Camelia Gavrilă, pentru Mediafax.

Aceasta a spus, referitor la propunerea sa pentru a ocupa funcția de ministru al Educație că „vorbim de o ipoteză şi de o propunere, deci discutăm totul la modul ipotetic”.

Gavrilă: Trebuie să privim și spre viitor

O altă prioritate, din punctul său de vedere în ceea ce privește sistemul educațional, este demararea procedurilor pentru organizarea licitațiilor pentru manualele de clasa a 8-a.

„Pe de altă parte, însă trebuie să privim şi spre viitor şi aş sublinia câteva urgenţe care trebuie să se afle pe o foaie de parcurs pe orizont mediu: o arhitectură curiculară care să se orienteze şi spre învăţământul liceal, demararea urgentă a procedurilor pentru licitaţiile, deci analiza, selecţia manualelor şi licitaţia manualelor pentru clasa a 8-a, să sperăm că cele de clasa a 7-a vor ajunge cât mai repede şi vor veni şi trebuie să pregătim momentul pentru clasa a 8-a. Pe de altă parte, cred că va trebui să ne referim puţin la evaluare, desigur, corelat şi cu o legislaţie a învăţământului care va veni puţin mai târziu, cum facem ca aceste noduri – zonele de trecere de la un nivel la celălalt – să fie bine gândite, să asigure o selecţie riguroasă a elevilor, dar să fie în timp şi pasarelele acelea de trecere. Dacă să spunem un copil optează pentru profesională, dar îşi doreşte mai târziu să meargă spre liceu şi îşi găsesţe o anumită activitate şi posibilitatea de a studia mai mult să poată să facă acest lucru sau invers”, a mai spus Camelia Gavrilă.

Social-democrata, fostă liberală, spune că unele proiecte, deja începute, trebuie generalizate, astfel încât toate școlile să fie la același nivel din punct de vedere al calității educației.

„Vorbim de profesori, vorbim de ziduri, de infrastructură, de digitalizare, multe lucruri care trebuie făcute, ele fiind o normalitate, în mare parte sunt începute, sunt proiecte începute, dar trebuie treptat generalizate pentru ca egalitatea de şanse şi uniformitatea calităţii educaţionale să se regăsească în toate şcolile.

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com