Friday, March 29, 2024
Jurnalism corect


Calea ferată Cluj – Oradea: Ultimele două loturi, scoase la licitație pentru modernizare

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 7 ianuarie 2022

CFR Infrastructură a lansat vineri, 7 ianuarie, licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare loturilor Poieni – Aleșd și Aleșd – Frontieră, parte din magistrala CFR 300 Cluj Napoca – Oradea. 

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.58 miliarde lei fără TVA, din care 2.16 miliarde lei fără TVA, pentru lotul 3 Poieni – Aleșd, respectiv 2.41 milioane lei fără TVA, pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Lucrările ar trebui să fie finalizate în circa 3 ani și jumătate de la semnarea contractului, iar garanția minimă este de 5 ani.

Prin această investiție, Guvernul urmărește creșterea vitezei de circulație până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă. Planul cuprinde electrificarea și modernizarea întregii linii de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, în lungime de 166,2 km.

Primele licitații, pentru lotul 1 Cluj Napoca – Aghireş și lotul 2 Aghireş – Poieni, au fost publicat joi, 6 ianuarie, în sistemul de achiziții centralizate, valoarea estimată a acestora fiind de 2,97 miliarde lei fără TVA.

Obiectivele specifice:

creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

maximizarea capacității de tranzit;

asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com