UPDATE A fost semnat contractul pentru achiziția de trenuri electrice inter-regionale
UPDATE Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri, 25 martie, contractul pentru achiziția a 20 de trenuri electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani.
Potrivit ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA.
„Comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanță de 30 de ani. În acest caz valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA. Fiecare tren va avea în componență 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune.
Trenurile, care vor putea circula cu o viteză de 160 km/h, vor fi dotate cu:
-zonă pentru călători cu dizabilități
-zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat
-zonă de bar sau bistro
-sisteme de climatizare
-conexiune wi-fi”, a precizat ministrul.
Primul tren ar urma să intre în circulație la sfârștiul anului viitor, 2023, iar pchetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024.
Știrea inițială
Vineri, 25 martie, se semnează contractul pentru achiziția de trenuri electrice inter-regionale, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Ceremonia de semnare a contractului de achiziție va avea loc la ora 12:00.
La eveniment va participa și ministrul Transporturilor, social-democratul Sorin Grindeanu.
La începutul lunii noiembrie 2021, ARF anunța că a desemnat compania franceză Alstom câştigătoarea licitației pentru achiziția de trenuri electrice inter-regionale.
Procedura prevede, inițial, achiziția a 20 de trenuri, cu posibilitatea dublării cantității. Ministerul Transporturilor, prin ARF, a solicitat atunci suplimentarea cu alte 17 trenuri, deci ar urma să fie achiziționate, în total, 37 de trenuri. Rămâne de văzut cu ce detalii noi vine ministrul Transporturilor.
Valoarea ofertei Alstom pentru 20 de rame, dată publicității de ARF, este de 1,3 miliarde lei fără TVA, ceea ce înseamnă un preț de circa 65 milioane lei fără TVA pentru un tren. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat.
Trenurile electrice au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani.
Rutele pe care vor circula noile trenuri
Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
București Nord – Constanța
București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
București Nord – Brașov – Cluj
Brașov – Deda – Cluj
București Nord – Brașov
București Nord – Iași
București Nord – Suceava
București Nord – Galați
București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
Cluj – Timișoara
Cluj – Suceava – Iași
Foto: ALSTOM/ Facebook
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More here to that Topic: mainnews.ro/azi-va-fi-semnat-contractul-pentru-achizitia-de-trenuri-electrice-inter-regionale-update/ […]
… [Trackback]
[…] Find More on on that Topic: mainnews.ro/azi-va-fi-semnat-contractul-pentru-achizitia-de-trenuri-electrice-inter-regionale-update/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on to that Topic: mainnews.ro/azi-va-fi-semnat-contractul-pentru-achizitia-de-trenuri-electrice-inter-regionale-update/ […]
… [Trackback]
[…] There you can find 57085 additional Info to that Topic: mainnews.ro/azi-va-fi-semnat-contractul-pentru-achizitia-de-trenuri-electrice-inter-regionale-update/ […]