Thursday, July 4, 2024
Jurnalism corect


Autostrada Ploiești – Buzău: Pizzarotti va putea da startul lucrărilor la lotul 1, începând de luni

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 21 august 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va preda luni, 22 august, amplasamentul pentru începerea lucrărilor la lotul 1 Mizil – Pietroasele, parte din Autostrada Ploiești – Buzău, asocierii dintre Impresa Pizzarotti și Retter, a anunțat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Evenimentul se va desfășura în jurul orei 13:00, cu prezența ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu.

CNAIR a încheiat pe 16 iunie cu asocierea Impresa Pizzarotti – Retter contractul pentru execuția lucrărilor la lotul 1 Mizil – Pietroasele, în lungime de 21 km, al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Valoarea înțelegerii este de 1,46 miliarde lei fără TVA. Finanțarea autostrăzii A7 până la Pașcani este asigurată din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, și bugetul de stat.

Termenul pentru execuția lucrărilor este de 20 luni iar garanția va fi de 10 ani.

Rușinea de pe lotul 1 din A10

Dacă este vorbim despre mari lucrări de infrastructură întârziat, inevitabil vom merge cu mintea la lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Pentru această porțiune de șosea de mare viteză CNAIR a încheiat în noiembrie 2014 un contract de proiectare și execuție cu Impresa Pizzarotti. Conform înțelegerii, autostrada ar fi trebuit predată „la cheie” de constructor în termen de 22 de luni.

Mobilizarea în teren a fost extrem de slabă, cu excepția zilelor în care șantierul era vizitat de șefii de la drumuri, însoțiți de alaiul de jurnaliști. În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați.

În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați. Ba mai mult, aceștia au condiționat continuarea lucrărilor de achitarea datoriilor pe care statul le avea față de ei în urma unui litigiu privind un sector de autostrada din A3.

Așa s-a ajuns că deschiderea circulației, pe 14,8 km din cei 17 km, cu restricții de viteză, a avut loc abia în decembrie 2020, cu doar câteva zile înainte alegerile parlamentare. Pe 29 iunie 2021 Pizzarotti a deschis nodul Sebeș în integralitate, însă nici până acum nu au reușit finalizarea tuturor lucrărilor.

Autostrada Moldovei

Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.

Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.

Stadiul A7 Ploiești – Pașcani

Ploiești – Buzău: Constructorii pot demara lucrările la loturile 1 și 2. Desemnarea câștigătorului pe lotul 3 a fost atacată în instanță iar CNAIR trebuie să reevalueze ofertele.

Buzău – Focșani: A fost desemnat câștigătorul pe loturile 1 și 4. Pentru loturile 2 și 3 compania de drumuri nu a finalizat evaluarea ofertelor.

Focșani – Bacău: Au fost lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor, termenul de depunere a ofertelor fiind 22 septembrie 2022.

Bacău – Pașcani: Au fost lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor.

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW