Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


ARF a lansat o nouă licitație pentru achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 28 noiembrie 2022 Etichete: , ,

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat luni, 28 noiembrie, o nouă licitație privind achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale, după ce prima procedură a fost anulată din lipsă de oferte. Valoarea estimată a contractului este de 1,2 – 2,3 miliarde lei fără TVA, finanțarea proiectului fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Evaluarea ofertelor se va face pe baza celui mai bun raport calitate-preţ:
• Calitate (30%):
– 16% – plusvaloare:număr de locuri pe scaune – peste 200 locuri
– 14% – programul de livrare: sub 24 luni
• Cost pe durata de viață (70%):
– prețul de achiziție a 20 de rame electrice inter-regionale RE-IR
– costul de întreținere, pentru cele 20 rame electrice pe o
perioada de 30 ani (mentenanța)
– costul consumului de energie pe o perioadă de 30 ani.

Termenul de depunere a ofertelor este 10 ianuarie 2023, ora 15:00.

Pe unde vor circula

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Pe lângă livrarea ramelor, contractul presupune și servicii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.

Perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

 

 

Comentarii