Stirile zilei

Reacția specialiștilor în publicitate după declarațiile lui George Simion: Marketingul nu înseamnă minciună, ci strategie. Afirmațiile discreditează o întreagă industrie

Declarațiile lui George Simion privind promisiunile electorale legate de locuințele de 35.000 de euro au stârnit un val de reacții din partea reprezentanților industriei de publicitate. Trei dintre cele mai importante organizații din domeniu – IAB România, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și Art Directors Club România (ADC*RO) – au emis vineri un comunicat în care condamnă asocierile dintre marketing și inducerea în eroare a publicului.

Totul a pornit de la o afirmație a candidatului AUR la alegerile prezidențiale, care a recunoscut că promisiunile privind locuințele au fost parte dintr-o strategie de comunicare electorală. El a susținut într-un interviu că: „Dacă nu aveam aceste forme de promovare, nu ajungeam unde suntem astăzi, la 42% dintre voturi”.

Reacția mediului profesional nu a întârziat să apară. Cele trei organizații susțin că asemenea afirmații aduc prejudicii grave unei industrii întregi și afectează în mod direct imaginea a mii de specialiști care își fac meseria cu integritate.

„Ca profesionişti în domeniul comunicării, publicităţii şi marketingului, IAB Romania, UAPR şi ADC*RO exprimă cu fermitate poziţia împotriva acestor puncte de vedere ofensatoare şi profund eronate. Respingem orice tentativă de discreditare a unui întreg domeniu profesional care joacă un rol esenţial în economia modernă. Marketingul nu este despre manipulare sau dezinformare, ci despre înţelegerea nevoilor reale ale oamenilor şi răspunsul relevant, etic şi creativ la acestea”, au transmis, într-un comunicat comun.

De asemenea, organizațiile atrag atenția asupra faptului că marketingul este o activitate profesională reglementată, ce se bazează pe principii solide și are o contribuție reală la progresul economic și social.

„A reduce tot acest efort la o etichetă falsă echivalează cu discreditarea a zeci de mii de profesionişti care muncesc onest în România şi contribuie activ la dezvoltarea economică, antreprenorială şi educaţională a societăţii. De asemenea, a induce ideea că “marketingul înseamnă minciună” este nu doar fals, ci şi periculos. O astfel de afirmaţie nu face decât să alimenteze o cultură a neîncrederii în societatea românească”, au mai afirmat reprezentanții celor trei asociații.

Asociațiile solicită candidaților implicați în competiția electorală să arate respect față de profesioniștii din domeniul comunicării și marketingului și îndeamnă membrii industriei să nu tolereze afirmații care le compromit munca.

IAB România, activă din 2006 și afiliată la IAB Europe, reprezintă principalii jucători din comunicarea digitală autohtonă – de la agenții media și creativi, până la publisheri și companii tech. UAPR, fondată în 2000, reunește cele mai importante agenții de media, digital și PR, în timp ce ADC*RO, înființată în 2008, promovează excelența în creativitate și sprijină dezvoltarea talentelor locale din publicitate.

În interviul acordat Digi24, George Simion a explicat că ideea caselor ieftine era doar o modalitate de a atrage atenția asupra unui program guvernamental pentru locuințe sociale. „Da, este un program al statului român şi prima casă şi noua casă şi Agenţia Naţională pentru Locuinţe, închisă între timp, luna trecută, de actualul guvern”, a mai spus liderul AUR, menționând că nu a promis efectiv că „va da case”.

foto: Inquam Photos / Mălina Norocea

Articole Recomandate

Back to top button